Kupovanie dioptrických okuliarov alebo kontaktných šošoviek nie je vôbec lacnou záležitosťou. Vedeli ste, že ich pri kupovaní môžete niekedy ušetriť desiatky, ba dokonca aj stovky eur? Ak nie, čítajte ďalej!
Kupujte na internete
Ak nakupujete na internete, teda v e-shopoch, môžete ušetriť. To pri okuliaroch a kontaktných šošovkách platí obzvlášť – ušetriť z ich ceny môžete až dve tretiny. Častokrát je aj výber v takomto e-shope omnoho väčší, než v kamennej predajni. Doručenie býva pri nákupe nad určitú sumu zdarma. Obávať sa nemusíte ani toho, že vám takto kúpené okuliare nesadnú, pretože väčšina online optík má už aj virtuálne zrkadlo, kde si môžete okuliare vyskúšať pohodlne a rýchlo. Nemusíte sa báť – kvalita sa od tej v kamenných predajniach vôbec neodlišuje.
Zabudnite na drahé značky
Ak už okuliare používate a jednoducho potrebujete nové, pretože máte opotrebované sklá, poprípade sa vám zmenili dioptrie, stačí si vymeniť nové sklá do starých rámov. Môžete tak veľmi jednoducho ušetriť a sklá vám upravia podľa potreby na tenšie, poprípade pridajú filter blokujúci modré svetlo, ktorý je výborný na prácu s počítačom. Ďalšou z možností, ako ušetriť, je nekupovať si notoricky známu značku. Privátne značky, ktorých je v súčasnosti veľké množstvo, nájdete na internete, aj v kamenných predajniach. Ich názvy vám obvykle nič nehovoria, ale to neznamená, že nejde o kvalitné okuliare.
Povrchové úpravy sú online lacnejšie
Ďalšou z drahých položiek pri nákupe nových okuliarov sú povrchové úpravy skiel. V kamenných predajniach sú často tieto úpravy spoplatené vyššími cenami, ale v e-shopoch bývajú obvykle v cene základných skiel aj niekoľké povrchové úpravy. Patrí sem napríklad tvrdenie, UV filter, antireflexná, samočistiaca aj superhydrofóbna úprava. Tak isto si zistite, či náhodou nemôžete využiť nejaký príspevok od poisťovne alebo svojho lekára. Niektoré optiky (aj tie online) totiž poskytujú zľavový kód, ak im pošlete predpis od svojho oftalmológa alebo optometristu. Hľadajte aj konkrétne zľavy a akciové kódy najmä pre nových zákazníkov, ktoré obvykle e-shopy ponúkajú.